Haber

KEP adresi nedir, nasıl alınır, nasıl olmalıdır? KEP adres sorgulama sitesi!

KEP, e-posta teknolojik altyapısını kullanan ve buna ek olarak e-postanın gönderilip alındığına dair kanıtların oluşturulduğu ve saklandığı, yasal olarak geçerli bir e-posta iletim hizmetidir. KEP, resmi yazışmaların mevzuata uygun, uluslararası standartlarda ve teknik olarak güvenli bir şekilde elektronik ortamda yapılmasını sağlayan bir sistemdir. Peki KEP adresi nedir, nasıl alınır, nasıl olmalıdır? KEP adres sorgulama sitesi!

KEP ADRESİ NEDİR, NASIL ALINIR, NASIL OLMALI?

Kayıtlı e-posta (KEP), yasal olarak geçerli ve teknik olarak güvenilir e-posta olarak tanımlanır. KEP, bilinen e-postaya ek olarak e-posta; Göndereni görünen kişi/kuruluş tarafından gönderilip gönderilmediği, Alıcıya ulaşıp ulaşmadığı ve ne zaman ulaştığı, Alıcı tarafından okunup okunmadığı ve e-postaya tekrar ulaşılıp ulaşılamadığı konularında kanıt hizmeti sunan sistemdir. ihtiyaç durumu.

Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) hesabı almak için başvurulması gereken Kayıtlı Elektronik Posta Hizmet Sağlayıcılarının bilgileri ve web adresleri Bilgi Teknolojileri ve İrtibat Kurumu internet sitesinde yayınlanmaktadır.

CAP ADRES AVANTAJLARI

Elektronik ortamda işlem yaparak; Zaman avantajı, kağıt ve arşiv karı, maliyet düşüşü, resmi ve ticari süreçlerin hızlı yürütülmesi, ticari faaliyetlerin verimli yürütülmesi, çevrenin korunması gibi faydalar sağlanmıştır.

KEP ADRESİ İLE NE YAPILABİLİR?

KEP sistemi ile kurum ve kişiler arasında her türlü resmi, özel ve ticari belge veya yazı e-posta ile gönderilip alınabilir. Diğer bir deyişle, hukuken geçerli elektronik yazışma ve tebligat (beyan, beyan, başvuru, tebligat, ihtar, tebligat vb.) yapılabilir. Kurum içi ve kurumlar arası yazışmalar, kamu kurum ve kuruluşları ile özel sektör kuruluşları arasındaki her türlü yasal bildirimler, vatandaşlar (gerçek ve tüzel kişiler), belge gönderimi, elektronik fatura gönderimi, banka yatırım/kredi/kredi kartı hesap ekstresi, online alışveriş siparişleri ve diğer BT her türlü sipariş, dilekçe, başvuru, sözleşme, ihale teklifi gönderme/alma gibi birçok alanda kullanılabilir. Kağıt, arşiv, postalama ve işlem maliyetlerini azaltarak zaman kaybını azaltarak bürokrasinin daha aktif çalışmasına, resmi ve ticari süreçlerin hızlı yürütülmesine, ticari faaliyetlerin verimli yürütülmesine ve çevrenin korunmasına katkı sağlar.

KEP ADRESİ NE KADAR?

KEP hesap maliyetleri KEPHS’ler arasında farklılık gösterebilir. Fiyat listeleri KEPHS’in internet sitelerinde ilan edilir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu